פרוייקטים לשנת 2009-2010

“אחריי!”- קורס הכנה לצה”ל

קורס הכנה שנתי לצה”ל עבור נערות מפנימיית אמי”ת פתח תקוה. פעילות מוקדשת לשיחות וסדנאות על הגשמה עצמית בצבא או בשרות לאומי, דיונים בנושא רושם ראשוני וסטיגמות. הבנות לומדות איך להציג את עצמן דרך התכונות הטובות שלהן ובכך לקבל תפקידים המתאימים להן יותר במסגרת הצבאית או הלאומית. כמו כן, מדריכי הקבוצה מעניקים להן ארגז כלים להצלחה והתמודדות עם קשיים מנטאליים ופיסיים.
חתך האוכלוסייה- בנות ממשפחות קשות יום עם בעיות כלכליות בבית או הזנחה ונערות שהוצאו מהבית בצו בית משפט.

לאתר אחריי לחצ/י כאן

בית השנטי – שנטרפייה

בית השנטי הינו בית לנוער רחוב אשר מטפל בבני נוער הנמצאים בסכנה. במסגרת מערכת החוגים והטיפולים בהם משתלבת תרומת אריה יהודה ניתן למצוא: אומנות, פסיכודרמה, קולנוע, תופים, פלמנקו, כתיבה יצירתית ועוד. החוגים מסייעים בהרחבת אפיקיהם של בני הנוער, בחשיפתם לרעיונות וחוויות חדשות, ומשילים מעליהם את הקליפות ומסיכות ההגנה. במרכז השנטרפייה מתקיימות באופן שוטף סדנאות אשר מטרתן לסייע לבני הנוער להתמודד עם עברם ועם אתגרי ההווה, להתמודד עם קשיים והתלבטויות בצורה הטובה ביותר, לשפר את הביטחון והדימוי העצמי ולהשתחרר מדפוסי התנהגות אשר אינם תורמים להם.

לאתר בית השנטי לחצ/י כאן

פותחים עתיד שדרות-הסוכנות היהודית

המציאות השוררת בשדרות מחייבת תכניות התערבותיות לטיפול בטראומה, לחיזוק התא המשפחתי ולחיזוק הילד בתוכו על מנת שאף לנוכח מציאות חיים בלתי אפשרית זו, לא יפלו לשוליים ויגשימו את הפוטנציאל הטמון בהם.
‘פותחים עתיד’ פרויקט של הסוכנות היהודית, מפעיל בעיר 12 נאמנים, 9 מתוכן נשים אשר כל אחד מהם מרכז סביבו 12 ילדים בממוצע להם הם אחראים לספק את כלל השירותים החינוכיים והחברתיים אשר יסייעו להם להתפתח כראוי.

אילנות- בית אור אביבה

טיפול במכורים לסמים. מדובר בקהילה טיפולית סגורה לשיקום וטיפול של שנה לפחות
במטרה לשקם את חיי המכורים ולעזור להם להשתלב בחיים הנורמטיביים.
בקהילת אילנות ישנה יחידה מיוחדת לטיפול באמהות מכורות נקיות המגדלות את ילדיהן עימן ועוברות תהליך של שיקום מהסמים וכן שיקום ובניית ההורות. אמהות אלו ברובן לא גידלו את ילדיהן עקב ההתמכרות והשהייה ביחידה מאפשרת לחלקן הזדמנות אחרונה לשוב ולגדל את ילדיהן, תוך רכישת מיומנויות הוריות והעצמה נשית.
במסגרת התמיכה של ארגון אריה יהודה ישראל תתקיים סדנא-טיפולית באמצעות בעלי חיים.

לטם- אמא אדמה

פרויקט חברתי-סביבתי לטיפול באמהות מוכות ובילדיהן הנמצאות במקלטים. במסגרת הפרויקט יופעלו תוכניות העשרה שנתיות הכוללות יציאה חווייתית ומעשירה לטיולים ופעילויות בטבע. הפעילות תועבר על ידי מדרכי לטם אשר מתמחים בהדרכת אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. הן יזכו לתמיכה ולהעצמה אישית ומשפחתית.

לאתר לטם לחץ כאן

זוגיות בחברה משתנה – הסוכנות היהודית

הפרויקט מבקש להציג גישה חדשנית המתמודדת עם סוגיית האלימות הקשה בקרב יוצאי אתיופיה. הסדנאות שהנשים תעבורנה יקנו להן דפוסי תקשורת וערוצים לפתרון סכסוכים בדרך בונה ומכבדת תוך התייחסות להתנהגויות פוגעות ולא רצויות לעומת דפוסי התנהגות רצויים ותורמים לזוגיות בריאה. בנוסף הסדנאות יעסקו בנושאים כמו :
מעבר בין תרבותי, אלימות במשפחה, השירותים המסייעים, תפקידי המשטרה, מעורבות בקהילה ועוד.
במקביל הבעלים משתתפים בסדנא המונחת גם כן על ידי מנחים בסדנאות לנשים. מדובר בהנחיה של גבר ואישה כמודלינג לזוגיות טובה.

נט”ל – העצמת חוזקן של הנשים באוכלוסיות מעורבות

מלחמת לבנון השנייה הפגישה את מרבית תושבי הצפון עם איום קיומי קיצוני במשך למעלה מחודש ימים. מצב זה של דחק אקוטי מתמשך שכלל שגרה “תחת אש” או מצב של “פליטות”, הותיר רבים מהם עם תחושות של חוסר אונים, חרדה, כעס ונטישה. המציאות אף החמירה במהלך מבצע עופרת יצוקה. תוכנית זו באה, להעצים את חוסנן הנפשי של נשים יהודיות וערביות, להקנות להן מיומנויות התמודדות במצבי חירום ולצייד אותן בכלים לפתרון קונפליקטים. העצמה נשית תחזק לא רק את המשפחה הגרעינית והמורחבת אלא תסייע בפיתוח מעגלי תמיכה קהילתיים ובשמירה על הדו-קיום היהודי-ערבי בערים השונות. הסדנא תופעל על ידי צוות המטפלים המוביל של נט”ל-המרכז לטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי.

לאתר הבית של נט”ל לחץ כאן